...

15.06.2017 – NA POGÓRZU CIĘŻKOWICKIM

Na ostatnią internacką wycieczkę w tym roku szkolnym wybraliśmy się do Skamieniałego Miasteczka na Pogórzu Ciężkowickim. Do celu dowiozły nas autobus i pociąg. Spacerkiem udaliśmy się do centrum Ciężkowic, gdzie zobaczyliśmy malowniczy rynek, kościół parafialny pod wezwaniem Pana Jezusa Miłosiernego oraz figurę świętego Floriana.

Następnie udaliśmy się do najważniejszego celu, jakim było Skamieniałe Miasteczko – wcześniej przyjrzeliśmy się jednak Wodospadowi Czarownic. Ilość spadającej tam wody jest co prawda niewielka, a czasami przy dłuższej suszy strumyk w ogóle wysycha, ale wrażenie zrobiły jednak na nas wysokość wodospadu (14 metrów) i gołe skalne ściany jaru. Szczególnie efektownie wodospad wygląda po większych ulewach – w zimie zaś tworzy się na nim piękny lodospad.

Zwiedzanie Skamieniałego Miasteczka zaczęliśmy od spaceru do Skałki z Krzyżem - to jedyna skałka, na którą można się wspiąć wchodząc do środka jaskini. Tylko najbardziej zdeterminowani i sprawni zdobyli sam szczyt. Inni znaleźli odpowiednie miejsce na ognisko, a następnie rozpaliło ognisko, by upiec pyszne kiełbaski. Napojeni i nakarmieni zaczęliśmy przemierzaliśmy szlak, wzdłuż którego znajdują się kolejne skałki o ciekawych nazwach: Grzybek, Cyganka, Baszta Paderewskiego, Piramida, Pustelnia, Borsuk, Piekiełko, Orzeł, Warownie (Dolna i Górna) oraz Grunwald. Na końcu czekały na nas Ratusz i Czarownica (z charakterystycznym nosem). Dalej szlak niebieski poprowadził nas znów do rynku w Ciężkowicach, gdzie oczekiwanie na nasz transport ochłodziły nam zimne napoje i wyborne, miejscowe lody. Zmęczeni, ale szczęśliwi udaliśmy się wreszcie do Internatu, gdzie czekał na nas spóźniony, lecz obfity obiadek...

- Skałkowa galeria

DCh

Termometr SOSW Click for Tarnow, Poland Forecast

MYŚL TYGODNIA

"Marząc, szkicujemy naszą przyszłość..."